Özel Öğretim Yöntemleri: İNTERNET DESTEKLİ PROJE TABANLI ÖĞRENME YÖNTEMİ

25 Aralık 2012 Salı

İNTERNET DESTEKLİ PROJE TABANLI ÖĞRENME YÖNTEMİ

Grup Adı: İnternet Destekli Proje Tabanlı Öğrenme Yöntemi

Grup Üyeleri:   
Emrullah DOĞAN
Oğuzha DURAN
Rıza GÜLCAN
Emrah ALAN


Grup Sunusu: Proje Tabanlı

İçerik:

PROJE NEDİR?


Belirli bir ekip tarafından,
Belirli bir başlangıç ve bitiş süresinde,
Belirlenmiş hedefler doğrultusunda,
Kaynak kullanılarak gerçekleştirilen faaliyetler bütünüdür.

Projeler, bir kavram ya da becerinin kazandırılmasıyla ilgili bir problemin çözümü için, öğrencilerin özgür bir şekilde grup hâlinde veya bireysel olarak yaptıkları çalışmalardır.


Proje çalışmalarıyla öğrenciler;

               Ürünler oluşturarak veya tartışmalar düzenleyerek başkalarına fikirlerini anlatmaya, tahminlerde bulunmaya, soruları incelemeye ve cevaplandırmaya yönlendirilirler.

                                Yani öğrenciler düşünmeye sevk edilerek konu hakkında yorumlarda bulunurlar.

               Projeler, öğrencilere bilimsel araştırma yapabilme becerisi kazandırma ve yaşayarak öğrenme imkânı verir.

                                Projeler öğrencilere öğrenmeyi öğretir.

Projeler;

               Öğrencileri erken yaşlarda keşfedip var olan yeteneklerini ortaya çıkarmak,

               Öğrencilere gerekli desteği verip onlara araştırmacı bir ruh kazandırmayı amaçlar.

Proje Nedir? (Öğrenci Röportajı)
 
İTÜ Şehir ve Bölge Planlama öğrencilerine göre proje budur. Peki Marmara BÖTE öğrencilerine göre proje nedir?

Proje ve Ev Ödevleri


Projeler ve ev ödevleri birbirleri ile çok karıştırılmakta, hatta kimi zaman birbirileri yerine bile kullanılmaktadır.

Ev ödevleri özellikle derste öğrenilenlerin tekrarlanması ya da uygulanması şeklinde daha çok ders dışı bir faaliyet olarak görülmekte, projeler ise öğretim sırasında gerçekleştirilmektedir.

Proje Tabanlı Öğretim (PTÖ) Nedir?


     Proje tabanlı öğrenme, öğrencileri çeşitli görevlerle uğraşmaya ve bunun sonunda orijinal ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim modelidir. (www.meb.gov.tr)

Proje tabanlı öğretim öğrencinin öğrenme-öğretme sürecinde pasif bir alıcı konumundan; araştıran, inceleyen, bilgiye ulaşan ve elde ettiği bilgileri kullanarak anlamlı bütünler haline getirip bu bilgilerle problem çözebilen bir bilgi üreticisi konumuna getirilmesini sağlayan öğrenme modelidir.

               Yani öğrenci bilgiyi kendi araştırarak elde eder ve öğrenir. Öğrenci öğretmenin verdikleriyle yetinmez.

Proje Tabanlı Öğrenme


Proje ile proje tabanlı öğretim arasında ne fark vardır?


 

Proje                                     ===>       Ürün

Proje Tabanlı Öğretim       ===>       Ürününelde edilme sürecidir
 
Eğitimin amacı öğrencilere (statik, durağan) bilgiyi aktarmaktan çok onlara bilgiye ulaşma yollarını öğretmektir.
 

Proje tabanlı öğrenme öğrenci merkezlidir. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı Öğrenme Odaklıbir süreçtir.(Öğretme Değil)
 
Proje Tabanlı Öğrenmede süreç sonunda bir ürün yada sunumun ortaya konulması mutlaka beklenir.
Bu model;
Ezberlemekten ve tekrar etmekten, keşfetmeye, tümleştirmeye ve sunmaya;
Dinleyip tepki vermekten, iletişim kurmaya ve sorumluluk almaya 
Gerçeklerin, terimlerin ve içeriğin oluşturduğu bilgiden, işlemleri anlamaya
Teoriden  teorinin uygulamalarına
Öğretmene bağlı olmaktan pratikte güçlü olmaya geçiştir. (Intel, 2003)
 
PTÖ Örnek Uygulama 
 
 
 

Neden Proje Tabanlı Öğrenme ?

  En iyi öğrenme, canlandırma ve proje gerçekleştirme ile yapılıyor.
Canlandırma, proje                              %90
Okuyarak                                               %10
Dinleyerek                                             %20
oranında öğrendiklerimiz hatırda kalıyor.
Konfüçyüs’ün İşittiğimi unuturum, gördüğümü hatırlarım, yaptığımı öğrenirim.
Proje Nedir? (Dinçer Dede Röportaj)

Proje Tabanlı Öğrenmenin Amaçları

Öğrenme sorumluluğunu alabilen,
Eleştirel ve Analitik düşünebilen,
Yaratıcı fikirler üretebilen,
Analiz ve organizasyon yapabilen,
Bilgiye ulaşma yollarını keşfeden,
Öğrendiği bilgileri başka alanlara transfer edebilen,
İşbirlikçi çalışabilen
bireyler yetiştirmektir.

Proje Tabanlı Öğrenme Süreci

  1. Proje konusunun  belirlenmesi
  2. Öğrenci tarafından seçimi
  3. Proje kapsamının tespiti
  4. Grupların oluşturulması
  5. Değerlendirme ölçütlerinin ve yeterlik düzeylerinin belirlenmesi.
Taslak hazırlığı
  1. Kaynakların belirlenmesi
  2. Araştırma ve değerlendirme
  3. Yorumlama
  4. Proje raporunun hazırlanması.
  5. Raporların sınıfa sunulması ve sergi    düzenlenmesi.
  6. Öğrencilerin değerlendirilmesi.
  7. Eğitim sürecinin gelişimine ilişkin   sonuçlar.
 

Bir Proje Planı Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

 Proje konusunun seçim
Ekonomik olması
Uygulanabilir olması
Öğrencilerin konuyu sevip benimsemesi

Proje tabanlı öğrenme sürecinde öğretmenlerin uygulaması gereken aşamalar:


Proje konusuna karar verme
Zaman çatısını oluşturma
Etkinlikleri planlama
Değerlendirme planı hazırlama
Öğrencilerle birlikte projeyi
başlatma
Projeyi tamamlama ve ürünlerin yansıtılmasına katkıda bulunma

Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının planlanması ve uygulanması sırasında öğrencilerin dikkat etmesi gereken noktalar:

Araştırma sınırları
Grup üyesi ve birey olarak
sorumlulukları
Araştırma süresi
Planların uygulanabilirliğini
gözden geçirme
Eskiden yapılan işler yerine orijinal ve yeni konuları tercih etme
 

Proje planı hazırlanırken göz önüne alınması gereken planlama öğeleri ise şunlardır:

Program
İş bölümü
Bütçe
Araştırma Planı
Materyaller
Yayın Listesi
Diğer
 

Proje Tabanlı Öğrenmede Değerlendirme Süreci


Öğretmen Değerlendirmesi
Akran Değerlendirmesi
Ø  Proje Grubunun Üyelerinin Birbirlerini değerlendirmesi
Ø  Diğer grupların değerlendirmesi
(Portfolyo Değerlendirme Formu)
Ø  Öz Değerlendirme
Veli Değerlendirmesi
 

Portfolyo Değerlendirme Formu

                 Proje tabanlı öğretim yönteminin uygulandığı ortamlarda öğretmen ürünün gelişimini sorgulamak ve etkinlikler sonucunda ortaya çıkan ürünü değerlendirmek amacıyla portfolyo değerlendirme formlarından yararlanmaktadır. Bu formlar öğrenci gruplarına proje çalışmasına başlamadan önce verilerek neye göre değerlendirilecekleri belirtilmelidir. Böylece öğrenciler daha güzel ürünler ortaya koymak için ve yüksek puan almak için motive edilmiş olur.

PTÖ’de Değerlendirme Süreci Hakkında Dinçer Dede’nin Yorumu:

Proje Tabanlı Öğrenmenin Avantajları – Dezavantajları

 

Proje Tabanlı Öğrenmenin Avantajları


Hayal gücü gelişir
Sorumluluk sahibi
Takvimli yaşam
Öğrendiklerinin pratik hayata aktarımı
Üretkenlik
Kendine güven
İşbirlikli çalışma becerisi
Öğrencilerin öğrenme becerilerini
geliştirir ve zenginleştirir.
Zekânın farklı boyutlarının kullanımına
 izin verir     
( kinetik, uzamsal, mantık vb.)
Problem çözme becerilerini ve probleme dayalı öğrenme becerilerini geliştirir.
Öğrencilere çeşitli beceriler kazandırır. Bu beceriler; yaşamsal,  teknoloji kullanma, bilişsel süreç, öz denetim becerileri ile tutum, eğilim ve inançlar olarak sıralanabilir

Proje Tabanlı Öğrenmenin Dezavantajları

Öğretmenin iş yükünü ve
sorumluluklarını arttırabilir.
Öğretmenin, her öğrencinin veya grubun
çalışmasını izlemesi güç olabilir.
Ekonomik açıdan daha maliyetli olabilir.
Öğretmenler öğrencilere sorumluluk
 vermekten çekinebilir. Çünkü öğrenciler
 ve okul şartları proje tabanlı öğrenme yaklaşımı için yeterli donanıma sahip olmayabilir.
Grup projelerinde, üyelerden her birinin ne kadar çalıştığını ve katkıda bulunduğunu belirleyebilmek oldukça zordur.
Süreç takibi zor(öğretmen açısından)
Değerlendirme Yanılgısı(sadece ürün değ.)
Görev dağılımı yapmanın zorluğu adaletsizlik
Bireysel değerlendirme zorluğu

BİLGİSAYAR DESTEKLİ PROJE TABANLI ÖĞRETİM

Bilgisayar Destekli Öğretim nedir?

Öğretimsel içerik veya faaliyetlerin bilgisayar yoluyla aktarılmasıdır.
Bilgisayarların öğretimde öğrenmenin meydana geldiği bir ortam olarak kullanıldığı, öğretim sürecini ve öğrenci motivasyonunu güçlendiren, öğrencinin kendi öğrenme hızına göre yararlanabileceği bir öğretim ortamıdır .
Öğrenci sayısının hızla çoğalması, zamanın yetersiz olması, bilgi miktarının artması, içeriğin karmaşıklaşması, öğretmenlerin sayılarının yetersiz olması, bireysel yetenek ve farklılıkların önem kazanması gibi nedenlerden dolayı bilgisayarların eğitimde kullanılma gereksinimleri aşırı derecede artmıştır.
 

ORACLE - THINK.COMEducationFaundation

OracleEducation Foundation nedir?
                Oracle tarafından sağlanan fonlarla desteklenen, kar amacı gütmeyen bir kurumdur.  Geniş kitlelerce internet üzerinden proje hazırlama ve yönetimi imkanı veren bir eğitim teknolojisi programı olan ThinkQuest'i ilk ve orta dereceli okullara dünya çapında hizmet vermektedir. Türkiyede ise think.com ile yaklaşık 28 ilde birçok okulda uygulanmaktadır.
Dünyada thinkQuest.com
Türkiyede  think.com
ThinkQuest nedir?
ThinkQuest, öğretmenlerin eğitim projelerini kendi sınıf müfredatlarıyla birleştirerek, öğrencilerinin 21. yüzyıla yönelik yetenekler geliştirmesine olanak tanıyan, korunan çevrimiçi bir eğitim platformudur.

ThinkQuest şunları içerir:
ThinkQuestProjects (eski Think.com): Öğretmen ve öğrencilerin işbirliği ortamında eğitim etkinlikleri gerçekleştirdiği bir proje ortamı
ThinkQuestCompetition: Öğrencilerin teknoloji odaklı yarışmalara katılabilmesi için bir yarışma ortamı
ThinkQuest Kitaplığı: Öğrenciler tarafından geliştirilen eğitim projelerin yer aldığı dünyanın en geniş çevrimiçi havuzu
ThinkQuestProfosyenel geliştirme: Öğretim personeli için kapsamlı bir eğitim programı
OracleEducation Foundation (OEF), ThinkQuest'i ilk ve orta dereceli okullar için küresel olarak ücretsiz bir hizmet şeklinde sunmaktadır. Reklamlara veya reklam amaçlı postalara izin verilmez.
M.E.B-Think.com Tanıtım Videosu
 
 
Think.com nedir?
Think.com okullar ve kolejler için koruma altında olan bir çevrimiçi ortamdır. Think.com kişisel web sayfası oluşturmak için araçlar sağlar, proje alanları ve e-mail içerir. Dünyanın farklı yerlerinden üye olan okullara iletişim ve eğitim-öğrenim ile ilgili düşünceleri paylaşma imkânı sağlar.
Think.com üyeliği sadece yetkili okullar ve kolejler arasındadır. Okul, üyeliğe başvuru yaparak bize kaydolmak zorundadır. Bu da genellikle okuldaki bir öğretmen tarafından yapılır. Önce okul tarafından başvuru yapılır, başvuru bizim tarafımızdan onaylanır ve  Think.com'da okul adına bir hesap (ve yönetici hesabi) yaratılır. Daha sonra okul öğretmen ve öğrenci hesaplarını yaratabilir.


Öğrenim için Global Bir Topluluk


Think.com, dünyanın dört bir yanındaki okullar, öğretmenler ve öğrenciler arasında projelerde birlikte çalışmak, deneyimleri paylaşmak ve birlikte bilgi oluşturmak üzere bağlantı kurar.

Kişisel Web Sayfaları

Öğretmenler ve öğrenciler öğrenim deneyimlerini paylaşmak üzere kendi web sayfalarını oluşturabilir.

Korumalı ve Ücretsiz


Think.com parola korumalıdır, öğretmenler tarafından izlenir, reklam, istenmeyen posta ve virüs içermez. OracleEducation FoundationSymantec Corporation ile ekip halinde, K-12 okullarına ücretsiz olarak güvenli bir ortam sunmaktadır.

Faydaları

Eleştirel düşünce
Yaratıcılık
Ekip Çalışması
Kültürlerarası anlayış
İletişim
Teknoloji
Kendi kendini yönlendirme

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder