Grup Üyeleri:
Emrullah DOĞAN
Oğuzha DURAN
Rıza GÜLCAN
Emrah ALAN
Grup Sunusu: Proje Tabanlı
İçerik:
PROJE NEDİR?
Belirli
bir ekip tarafından,
Belirli bir başlangıç ve bitiş süresinde,
Belirlenmiş hedefler doğrultusunda,
Kaynak kullanılarak gerçekleştirilen faaliyetler bütünüdür.
Belirli bir başlangıç ve bitiş süresinde,
Belirlenmiş hedefler doğrultusunda,
Kaynak kullanılarak gerçekleştirilen faaliyetler bütünüdür.
Projeler,
bir kavram ya da becerinin kazandırılmasıyla ilgili bir problemin çözümü için,
öğrencilerin özgür bir şekilde grup hâlinde veya bireysel olarak yaptıkları
çalışmalardır.
Proje çalışmalarıyla öğrenciler;
Ürünler oluşturarak veya
tartışmalar düzenleyerek başkalarına fikirlerini anlatmaya, tahminlerde
bulunmaya, soruları incelemeye ve cevaplandırmaya yönlendirilirler.
Yani öğrenciler düşünmeye sevk
edilerek konu hakkında yorumlarda bulunurlar.
Projeler, öğrencilere bilimsel
araştırma yapabilme becerisi kazandırma ve yaşayarak öğrenme imkânı verir.
Projeler öğrencilere öğrenmeyi
öğretir.
Projeler;
Öğrencileri erken yaşlarda
keşfedip var olan yeteneklerini ortaya çıkarmak,
Öğrencilere gerekli desteği verip
onlara araştırmacı bir ruh kazandırmayı amaçlar.
Proje Nedir? (Öğrenci Röportajı)
İTÜ
Şehir ve Bölge Planlama öğrencilerine göre proje budur. Peki Marmara BÖTE
öğrencilerine göre proje nedir?
Proje ve Ev Ödevleri
Projeler
ve ev ödevleri birbirleri ile çok karıştırılmakta, hatta kimi zaman birbirileri
yerine bile kullanılmaktadır.
Ev
ödevleri özellikle derste öğrenilenlerin tekrarlanması ya da uygulanması
şeklinde daha çok ders dışı bir faaliyet olarak görülmekte, projeler ise
öğretim sırasında gerçekleştirilmektedir.
Proje Tabanlı Öğretim (PTÖ) Nedir?
Proje
tabanlı öğrenme, öğrencileri çeşitli görevlerle uğraşmaya ve bunun sonunda
orijinal ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim modelidir. (www.meb.gov.tr)
Proje
tabanlı öğretim öğrencinin öğrenme-öğretme sürecinde pasif bir alıcı
konumundan; araştıran, inceleyen, bilgiye ulaşan ve elde ettiği bilgileri
kullanarak anlamlı bütünler haline getirip bu bilgilerle problem çözebilen bir
bilgi üreticisi konumuna getirilmesini sağlayan öğrenme modelidir.
Yani öğrenci bilgiyi kendi
araştırarak elde eder ve öğrenir. Öğrenci öğretmenin verdikleriyle yetinmez.
Proje Tabanlı Öğrenme
Proje ile proje tabanlı öğretim arasında ne fark vardır?
Eğitimin amacı öğrencilere (statik, durağan) bilgiyi aktarmaktan çok onlara bilgiye ulaşma yollarını öğretmektir.
Proje tabanlı öğrenme öğrenci merkezlidir. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı Öğrenme Odaklıbir süreçtir.(Öğretme Değil)
Proje
Tabanlı Öğrenmede süreç sonunda bir ürün yada sunumun ortaya konulması mutlaka
beklenir.
Ezberlemekten
ve tekrar etmekten, keşfetmeye, tümleştirmeye ve sunmaya;
Dinleyip
tepki vermekten, iletişim kurmaya ve sorumluluk almaya
Gerçeklerin,
terimlerin ve içeriğin oluşturduğu bilgiden, işlemleri
anlamaya
Teoriden teorinin uygulamalarına
Öğretmene
bağlı olmaktan pratikte
güçlü olmaya geçiştir. (Intel, 2003)
PTÖ
Örnek Uygulama
Neden Proje Tabanlı Öğrenme ?
Canlandırma,
proje %90
Okuyarak
%10
Dinleyerek
%20
oranında öğrendiklerimiz hatırda kalıyor.
Konfüçyüs’ün
“İşittiğimi unuturum, gördüğümü hatırlarım, yaptığımı öğrenirim.”
Proje
Nedir? (Dinçer Dede Röportaj)
Proje Tabanlı Öğrenmenin Amaçları
Öğrenme
sorumluluğunu alabilen,
Eleştirel ve
Analitik düşünebilen,
Yaratıcı fikirler üretebilen,
Analiz
ve organizasyon yapabilen,
Bilgiye ulaşma
yollarını keşfeden,
Öğrendiği
bilgileri başka alanlara transfer edebilen,
İşbirlikçi
çalışabilen
bireyler yetiştirmektir.
Proje Tabanlı Öğrenme Süreci
- Proje konusunun belirlenmesi
- Öğrenci tarafından seçimi
- Proje kapsamının tespiti
- Grupların oluşturulması
- Değerlendirme ölçütlerinin ve yeterlik düzeylerinin belirlenmesi.
Taslak
hazırlığı
- Kaynakların belirlenmesi
- Araştırma ve değerlendirme
- Yorumlama
- Proje raporunun hazırlanması.
- Raporların sınıfa sunulması ve sergi düzenlenmesi.
- Öğrencilerin değerlendirilmesi.
- Eğitim sürecinin gelişimine ilişkin sonuçlar.
Bir Proje Planı Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
Ekonomik
olması
Uygulanabilir
olması
Öğrencilerin
konuyu sevip benimsemesi
Proje tabanlı öğrenme sürecinde öğretmenlerin uygulaması gereken aşamalar:
Proje konusuna karar
verme
Zaman
çatısını oluşturma
Etkinlikleri
planlama
Değerlendirme
planı hazırlama
Öğrencilerle
birlikte projeyi
başlatma
başlatma
Projeyi
tamamlama ve ürünlerin yansıtılmasına
katkıda bulunma
Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının planlanması ve uygulanması sırasında öğrencilerin dikkat etmesi gereken noktalar:
Grup
üyesi ve birey olarak
sorumlulukları
sorumlulukları
Araştırma
süresi
Planların
uygulanabilirliğini
gözden geçirme
gözden geçirme
Eskiden
yapılan işler yerine orijinal
ve yeni konuları tercih etme
Proje planı hazırlanırken göz önüne alınması gereken planlama öğeleri ise şunlardır:
Program
İş
bölümü
Bütçe
Araştırma
Planı
Materyaller
Yayın
Listesi
Diğer
Proje Tabanlı Öğrenmede Değerlendirme Süreci
Öğretmen
Değerlendirmesi
Akran
Değerlendirmesi
Ø Proje
Grubunun Üyelerinin Birbirlerini değerlendirmesi
Ø Diğer
grupların değerlendirmesi
(Portfolyo Değerlendirme Formu)
(Portfolyo Değerlendirme Formu)
Ø Öz
Değerlendirme
Veli
Değerlendirmesi
Portfolyo Değerlendirme Formu
PTÖ’de Değerlendirme Süreci Hakkında Dinçer Dede’nin
Yorumu:
Proje Tabanlı Öğrenmenin Avantajları – Dezavantajları
Proje Tabanlı
Öğrenmenin Avantajları
Hayal
gücü gelişir
Sorumluluk sahibi
Takvimli
yaşam
Öğrendiklerinin
pratik hayata aktarımı
Üretkenlik
Kendine
güven
İşbirlikli
çalışma becerisi
Öğrencilerin
öğrenme becerilerini
geliştirir ve zenginleştirir.
geliştirir ve zenginleştirir.
Zekânın
farklı boyutlarının kullanımına
izin verir
( kinetik, uzamsal, mantık vb.)
izin verir
( kinetik, uzamsal, mantık vb.)
Problem
çözme becerilerini ve probleme dayalı öğrenme becerilerini geliştirir.
Öğrencilere
çeşitli beceriler kazandırır. Bu beceriler; yaşamsal, teknoloji kullanma, bilişsel süreç, öz
denetim becerileri ile tutum, eğilim ve inançlar olarak sıralanabilir
Proje Tabanlı Öğrenmenin Dezavantajları
Öğretmenin iş yükünü
ve
sorumluluklarını arttırabilir.
sorumluluklarını arttırabilir.
Öğretmenin,
her öğrencinin veya grubun
çalışmasını izlemesi güç olabilir.
Ekonomik
açıdan daha maliyetli olabilir.
Öğretmenler
öğrencilere sorumluluk
vermekten çekinebilir. Çünkü öğrenciler
ve okul şartları proje tabanlı öğrenme yaklaşımı için yeterli donanıma sahip olmayabilir.
vermekten çekinebilir. Çünkü öğrenciler
ve okul şartları proje tabanlı öğrenme yaklaşımı için yeterli donanıma sahip olmayabilir.
Grup
projelerinde, üyelerden her birinin ne kadar çalıştığını ve katkıda bulunduğunu
belirleyebilmek oldukça zordur.
Süreç
takibi zor(öğretmen açısından)
Değerlendirme Yanılgısı(sadece ürün
değ.)
Görev
dağılımı yapmanın zorluğu adaletsizlik
Bireysel değerlendirme zorluğu
BİLGİSAYAR DESTEKLİ PROJE TABANLI ÖĞRETİM
Bilgisayar Destekli Öğretim nedir?
Öğretimsel
içerik veya faaliyetlerin bilgisayar yoluyla aktarılmasıdır.
Bilgisayarların
öğretimde öğrenmenin meydana geldiği bir ortam olarak kullanıldığı, öğretim
sürecini ve öğrenci motivasyonunu güçlendiren, öğrencinin kendi öğrenme hızına
göre yararlanabileceği bir öğretim ortamıdır .
Öğrenci
sayısının hızla çoğalması, zamanın yetersiz olması, bilgi miktarının artması,
içeriğin karmaşıklaşması, öğretmenlerin sayılarının yetersiz olması, bireysel
yetenek ve farklılıkların önem kazanması gibi nedenlerden dolayı bilgisayarların
eğitimde kullanılma gereksinimleri aşırı derecede artmıştır.
ORACLE - THINK.COMEducationFaundation
OracleEducation Foundation nedir?
Oracle
tarafından sağlanan fonlarla desteklenen, kar amacı gütmeyen bir kurumdur. Geniş kitlelerce internet üzerinden proje
hazırlama ve yönetimi imkanı veren bir eğitim teknolojisi programı olan
ThinkQuest'i ilk ve orta dereceli okullara dünya çapında hizmet vermektedir.
Türkiyede ise think.com ile yaklaşık 28 ilde birçok okulda uygulanmaktadır.
Dünyada
thinkQuest.com
Türkiyede think.com
ThinkQuest nedir?
ThinkQuest,
öğretmenlerin eğitim projelerini kendi sınıf müfredatlarıyla birleştirerek,
öğrencilerinin 21. yüzyıla yönelik yetenekler geliştirmesine olanak tanıyan,
korunan çevrimiçi bir eğitim platformudur.
ThinkQuest şunları içerir:
ThinkQuest şunları içerir:
ThinkQuestProjects
(eski Think.com): Öğretmen ve öğrencilerin işbirliği ortamında eğitim
etkinlikleri gerçekleştirdiği bir proje ortamı
ThinkQuestCompetition:
Öğrencilerin teknoloji odaklı yarışmalara katılabilmesi için bir yarışma
ortamı
ThinkQuest
Kitaplığı: Öğrenciler tarafından geliştirilen eğitim projelerin yer aldığı
dünyanın en geniş çevrimiçi havuzu
ThinkQuestProfosyenel
geliştirme: Öğretim personeli için kapsamlı bir eğitim programı
OracleEducation Foundation (OEF), ThinkQuest'i ilk ve orta dereceli okullar için küresel olarak ücretsiz bir hizmet şeklinde sunmaktadır. Reklamlara veya reklam amaçlı postalara izin verilmez.
OracleEducation Foundation (OEF), ThinkQuest'i ilk ve orta dereceli okullar için küresel olarak ücretsiz bir hizmet şeklinde sunmaktadır. Reklamlara veya reklam amaçlı postalara izin verilmez.
M.E.B-Think.com Tanıtım Videosu
Think.com nedir?
Think.com
okullar ve kolejler için koruma altında olan bir çevrimiçi ortamdır. Think.com
kişisel web sayfası oluşturmak için araçlar sağlar, proje alanları ve e-mail
içerir. Dünyanın farklı yerlerinden üye olan okullara iletişim ve
eğitim-öğrenim ile ilgili düşünceleri paylaşma imkânı sağlar.
Think.com
üyeliği sadece yetkili okullar ve kolejler arasındadır. Okul, üyeliğe başvuru
yaparak bize kaydolmak zorundadır. Bu da genellikle okuldaki bir öğretmen
tarafından yapılır. Önce okul tarafından başvuru yapılır, başvuru bizim
tarafımızdan onaylanır ve Think.com'da
okul adına bir hesap (ve yönetici hesabi) yaratılır. Daha sonra okul öğretmen
ve öğrenci hesaplarını yaratabilir.
Öğrenim için Global Bir Topluluk
Think.com, dünyanın dört bir yanındaki okullar, öğretmenler ve öğrenciler arasında projelerde birlikte çalışmak, deneyimleri paylaşmak ve birlikte bilgi oluşturmak üzere bağlantı kurar.
Kişisel Web Sayfaları
Öğretmenler ve öğrenciler öğrenim deneyimlerini paylaşmak
üzere kendi web sayfalarını oluşturabilir.
Korumalı ve Ücretsiz
Think.com parola korumalıdır, öğretmenler tarafından izlenir, reklam, istenmeyen posta ve virüs içermez. OracleEducation FoundationSymantec Corporation ile ekip halinde, K-12 okullarına ücretsiz olarak güvenli bir ortam sunmaktadır.
Faydaları
Eleştirel düşünce
Yaratıcılık
Ekip Çalışması
Kültürlerarası anlayış
İletişim
Teknoloji
Kendi kendini yönlendirme
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder