Özel Öğretim Yöntemleri: Böte'de İş Birlikçi Öğrenme

26 Aralık 2012 Çarşamba

Böte'de İş Birlikçi Öğrenme


Hazırlayanlar :
Gülay Maden
Adem Yalçın
Aydan Günal



Dokümanı   buradan , Sunumu buradan indirebilirsiniz , Sınıfta uygulayabileceğiniz Örnek Uygulamayı buradan



İşbirliğine dayalı örnek video izlemek için tıklayınız



İş Birlikçi Öğrenme

               
Bir diğer adı Kubaşık öğrenme olan işbirlikçi öğrenme grupları ve çalışma takımlarını kapsayan grup çalışmalarıdır. Daha çok günümüze kadar hep öğrenme yönteminin hep öğretmen merkezli olarak görmekteyiz. İş birlikçi de bu öğrenci merkezlidir öğretmen burada bir kılavuz bir yönlendirici rehber niteliğindedir.

Grup Nedir?


Burada bir grup kavramına değinmek istiyorum . Çünkü işbirlikçi öğrenme gruplar halinde gerçekleşen bir olay olduğundan öncelikle grup kavramını bilmemiz gerekiyor kısacada olsa. Aşağıdaki 3 madde ile bunu açıklamamız mümkündür.


Vygotsky’nın Kuramı


İşbirliğine dayalı öğrenme: “öğrencilerin küçük gruplar oluşturarak bir problemi çözmek yada bir görevi yerine getirmek üzere ortak bir amaç uğruna birlikte çalışma yoluyla bir konuyu öğrenme” yaklaşımıdır.


 İş Birliğine Dayalı Öğrenme Neden Kullanılmalıdır?



İş Birliğine Dayalı Öğrenme Sınıf Ortamı ?

Bir sınıfta, öğrenme ve öğretme süreci düşünüldüğünde üç farklı sınıf ortamı gözlemlenir. Bunlar: Bireyselci, yarışmaya (rekabete) dayalı ve işbirliğine dayalı sınıf ortamlarıdır.




İş Birlikçi Öğrenme’nin Faydaları Nelerdir?


ü İşbirlikli öğrenme, öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal öğrenme ürünleri üzerine başka öğretim yöntemlerine göre daha etkilidir.
ü Öğrenciler, işbirlikli öğrenme sürecinde grup üyeleriyle olan iletişimiyle grupla çalışma becerileri kazanmaktadır.
ü İşbirlikli öğrenme öğrencilerin derse katılımını artırmaktadır.
ü Öğretmen, işbirlikli öğrenme ile öğrencilere daha fazla zaman ayırabilmekte, öğrenme güçlüğü çekenlere daha fazla fırsat verebilmektedir.
ü İşbirlikli öğrenme kullanışlıdır.
ü İşbirlikli öğrenmenin, bilgisayar destekli öğrenmedeki sosyal davranışların azalması gibi istenmedik durumları bulunmamaktadır.

İşbirlikli Öğrenme’nin Olumsuz Yanları Nelerdir?

ü Gruptaki bir kişinin başarısız olması tüm grubu etkiler.
ü Grup üyeleri arasındaki Fikir uyuşmazlığı sorun olabilir.
ü Grup elemanlarının birbiri ile iletişim problemleri olabilir.

İş Birlikli Öğrenme’nin unsurları nelerdir?




KULLANILAN TEKNİKLER






 ÖĞRETMENE DÜŞEN GÖREVLER

      Küme çalışmalarını etkili kılmak için uygun küme sayıları ve büyüklükleri belirlenmelidir.
      Çocuklara her konuda yardım ve rehberlik etmelidir.
      Çocuklar verilen görevi ne kadar sürede tamamlamaları gerektiğini bilmelidir. Bu nedenle zamanı ayarlamalıdır.
      Değerlendirme, bilgi alma ve paylaşımları yönetmelidir.
      Sosyal becerilerin etkili kullanımı için gözlem yapıp oluşabilecek güçlükleri ve bireysel farklılıkları not almalıdır.
      Çalışmayı başarıyla bitiren veya sosyal beceriyi doğru kullanan kümelere puan veya ödüller verebilir.

Rehber Öğretmen 

SINIF YÖNETİMİ

            Sınıf Yönetimi, öğretmenin sınıftaki zamanı etkili kullanmak, ilgi ve merak uyandıran bir atmosfer yaratmak ve öğrencilerde olumlu davranışlar geliştirmek için sınıfta yaptığı düzenlemelerdir. 
Her sınıf için geçerli bir sınıf yönetimi modeli yoktur. Çünkü okul düzeyi, ders, öğrencilerin sosyal ve psikolojik özellikleri, öğretmenin bilgisi ve kişiliği gibi faktörler sınıf yönetimini değiştirir.

YERLEŞİM DÜZENİ

Öğrenciler
      Tahtayı ve öğretmeni görebilmeli. 
      Kolayca tüm arkadaşlarını görebilmeli. 
      Kümedeki her arkadaşına aynı uzaklıkta olmalı. 
      Kümeler birbirine yakın olmalı; ancak bu yakınlık rahatsız edici düzeyde olmamalıdır.
      Derslik içinde boş bir alan da yaratılmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder