OLUŞTURMACILIK
Grup Adı: Oluşturmacılık ve Bilgisayar Destekli Oluşturmacılık
Grup Üyeleri: Samed ATAK
Semra KARAKOÇOĞLU
Elif GÜRTAN
Grup Sunusu: Oluşturmacılık
İçerik:
Oluşturmacılık nedir?
Oluşturmacılık, öğrenme ve eğitim bağlamlarında,
terim olarak bilginin oluşmasına işaret eder.
Oluşturmacı anlayışta bilgi bilenden bağımsız
bir şekilde doğada var değildir. Bilgi özneden bağımsız değildir.
Özne bilgiyi
kendi içindeki öteki öznelerle etkileşimi sırasında oluşturur, oluşturduğu
bilgiden kendi de çevresi de etkilenir.
Sosyal ve Klasik Oluşturmacılık nedir?
1.Klasik oluşturmacılık(piaget)
Piaget’e göre bilişsel gelişim çevre ile
etkileşimimiz sayesinde sürekli gelişen ve
etkinliklerimize yön veren zihinsel yapılar yoluyla ilerler. Bilişsel yapılandırmacı yaklaşımda,
önemli nokta, kişinin o ana kadar sahip olduğu bilgiler ve bu bilgilerin oluşturduğu bilişsel
yapıdır.
2.Sosyal oluşturmacılık(Vygotsky) etkinliklerimize yön veren zihinsel yapılar yoluyla ilerler. Bilişsel yapılandırmacı yaklaşımda,
önemli nokta, kişinin o ana kadar sahip olduğu bilgiler ve bu bilgilerin oluşturduğu bilişsel
yapıdır.
Vygotsky, öğrenme de kültürün ve dilin
önemli bir etkisi olduğunu savunmuştur ve bilginin
sosyal etkileşimlerle oluştuğunu öne sürmüştür.
sosyal etkileşimlerle oluştuğunu öne sürmüştür.
Vygotsky, çocuğun dil ve deneyimleri yoluyla sosyal
çevresiyle etkileşerek öğrendiği
sosyal çevrenin ve bu sosyal çevredeki insanların çocukların öğrenmesini etkilediğini, eğer
bunlar kaliteli ise oluşacak etkileşimin çocukların bilişsel gelişimini hızlandırabileceğini ve
bilişsel gelişimin sonu olmadığını, sürekli geliştiğini savunur.
sosyal çevrenin ve bu sosyal çevredeki insanların çocukların öğrenmesini etkilediğini, eğer
bunlar kaliteli ise oluşacak etkileşimin çocukların bilişsel gelişimini hızlandırabileceğini ve
bilişsel gelişimin sonu olmadığını, sürekli geliştiğini savunur.
Sosyal
oluşturmacılara göre;
- Öğrenme ve gelişim sosyal bir etkinliktir; öğrenci kendi bilgisinin bilincinde kendi anlama şekliyle oluşturur ya da oluşturmaz.
- Öğretmen öğrencinin öğrenme sürecinde kolaylaştırıcı görevindedir.
- Öğrencilerin birbirleriyle çalışmaları ve etkileşmeleri sağlanmalıdır .Böylece öğrenciler edindikleri yeni bilgileri öğretmenleriyle ve arkadaşlarıyla paylaşarak anlamlandırabilir ve benimserler.
Sosyal Oluşturmacılık İle ilgili Örnek Olay
Oluşturmacılığın İlkeleri Nelerdir?
- Bilgi aktarılmaz, etkin olarak yapılandırılır.
- Anlam çevre ile etkileşim içinde gerçekleşir.
- Bilgiyi oluşturma ve düşünme; araçlar, kültür ve toplumlara göre değişir.
Oluşturmacılık anlayışı ve ilkerinin ders ortamına aktarılması örnek video
Oluşturmacılık
şemsiyesi
Oluşturmacılık
ağacı
OLUŞTURMACILIĞIN
ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Bilginin
niteliği Deneyim, gözlem, yorum ve
mantıksal düşünme ile oluşur ve özneldir.
Öğretmenin
rolü Rehberlik
Öğrencinin
rolü Etkin
Öğrenme Oluşturma
Öğretim
türü Tümdengelimci
Eğitim
Ortamları Etkileşimli
Değerlendirme Öğrenme süreci içinde,
ölçütten bağımsız
Oluşturmacılıkta Öğretmenin Anahtar Kelimeleri…
OLUŞTURMACILIKTA ÖĞRETMENİN ROLÜ NEDİR?
- Sınıflandır
- Analiz Et
- Tahmin Et
- Yarat
OLUŞTURMACILIKTA ÖĞRETMENİN ROLÜ NEDİR?
1.Öğrencilere
Kaynak
Seçmede
Yardım Etme .
2.Öğrencileri
Öğrenmeye
Odaklama.
3.Öğrencilerin
Keşfetmesine Yardım Etme.
4.Öğrencilerin
Açıklamalarına İzin Verme.
5.Öğrencilerin
Ekleme-Ayrıntılama Yapmalarına Yardım Etme.
6. Değerlendirme.
OLUŞTURMACILIKTA ÖĞRENCİNİN
ROLÜ NEDİR?
- Bilinçli, Yaratıcı, Araştırıcı
- Sorgulayıcı
- Neyi, Nerede, Nasıl, Niçin öğrendiğini bilen
- Kendi üretkenliğini ortaya çıkaran
OLUŞTURMACILIKTA SINIF ORTAMI İLE İLGİLİ VİDEO
GELENEKSEL EĞİTİM SINIFLARI
İLE OLUŞTURMACI EĞİTİM SINIFLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
BÖTE'DE OLUŞTURMACILIK İLE İLGİLİ VİDEO
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder