Özel Öğretim Yöntemleri

24 Aralık 2012 Pazartesi


OLUŞTURMACILIK


Grup Adı: Oluşturmacılık ve Bilgisayar Destekli Oluşturmacılık
Grup Üyeleri: Samed ATAK
                       Semra KARAKOÇOĞLU
                       Elif GÜRTAN

Grup Sunusu: Oluşturmacılık

İçerik: 

Oluşturmacılık nedir?

Oluşturmacılık, öğrenme ve eğitim bağlamlarında, terim olarak bilginin oluşmasına işaret eder.
Oluşturmacı anlayışta bilgi bilenden bağımsız bir şekilde doğada var değildir. Bilgi özneden bağımsız değildir.
Özne bilgiyi kendi içindeki öteki öznelerle etkileşimi sırasında oluşturur, oluşturduğu bilgiden kendi de çevresi de etkilenir.

Sosyal ve Klasik Oluşturmacılık nedir?



1.Klasik oluşturmacılık(piaget)
           Piaget’e göre bilişsel gelişim çevre ile etkileşimimiz sayesinde sürekli gelişen ve
etkinliklerimize yön veren zihinsel yapılar yoluyla ilerler. Bilişsel yapılandırmacı yaklaşımda, 
önemli nokta, kişinin o ana kadar sahip olduğu bilgiler ve bu bilgilerin oluşturduğu bilişsel 
yapıdır. 
2.Sosyal oluşturmacılık(Vygotsky)   


           Vygotsky, öğrenme de kültürün ve dilin önemli bir etkisi olduğunu savunmuştur ve bilginin
sosyal etkileşimlerle oluştuğunu öne sürmüştür.
           Vygotsky, çocuğun dil ve deneyimleri yoluyla sosyal çevresiyle etkileşerek öğrendiği
sosyal çevrenin ve bu sosyal çevredeki insanların çocukların öğrenmesini etkilediğini, eğer 
bunlar kaliteli ise oluşacak etkileşimin çocukların bilişsel gelişimini hızlandırabileceğini ve 
bilişsel gelişimin sonu olmadığını, sürekli geliştiğini savunur



          Sosyal oluşturmacılara göre;
  • Öğrenme ve gelişim sosyal bir etkinliktir; öğrenci kendi bilgisinin bilincinde kendi anlama şekliyle oluşturur ya da oluşturmaz.
  • Öğretmen öğrencinin öğrenme sürecinde kolaylaştırıcı görevindedir.
  • Öğrencilerin birbirleriyle çalışmaları ve etkileşmeleri sağlanmalıdır .Böylece öğrenciler edindikleri yeni bilgileri öğretmenleriyle ve arkadaşlarıyla paylaşarak anlamlandırabilir ve benimserler.

    Sosyal Oluşturmacılık İle ilgili Örnek Olay




Oluşturmacılığın İlkeleri Nelerdir?
  • Bilgi aktarılmaz, etkin olarak yapılandırılır.
  • Anlam çevre ile etkileşim içinde gerçekleşir.
  • Bilgiyi oluşturma ve düşünme; araçlar, kültür ve toplumlara göre değişir.
Oluşturmacılık anlayışı ve ilkerinin ders ortamına aktarılması örnek video






Oluşturmacılık şemsiyesi



Oluşturmacılık ağacı



OLUŞTURMACILIĞIN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Bilginin niteliği                 Deneyim, gözlem, yorum ve mantıksal düşünme ile oluşur ve özneldir.                      
Öğretmenin rolü               Rehberlik
Öğrencinin rolü                 Etkin
Öğrenme                           Oluşturma
Öğretim türü                      Tümdengelimci
Eğitim Ortamları               Etkileşimli
Değerlendirme                 Öğrenme süreci içinde, ölçütten bağımsız

Oluşturmacılıkta Öğretmenin Anahtar Kelimeleri… 

  • Sınıflandır
  • Analiz Et
  • Tahmin Et
  • Yarat

OLUŞTURMACILIKTA ÖĞRETMENİN ROLÜ NEDİR?


1.Öğrencilere Kaynak Seçmede Yardım Etme .
2.Öğrencileri Öğrenmeye Odaklama.
3.Öğrencilerin Keşfetmesine Yardım Etme.
4.Öğrencilerin Açıklamalarına İzin Verme.
5.Öğrencilerin Ekleme-Ayrıntılama Yapmalarına Yardım Etme.
6. Değerlendirme.


OLUŞTURMACILIKTA ÖĞRENCİNİN ROLÜ NEDİR?

  • Bilinçli, Yaratıcı, Araştırıcı
  • Sorgulayıcı
  • Neyi, Nerede, Nasıl, Niçin öğrendiğini bilen
  • Kendi üretkenliğini ortaya çıkaran


OLUŞTURMACILIKTA SINIF ORTAMI İLE İLGİLİ VİDEO


GELENEKSEL EĞİTİM SINIFLARI İLE OLUŞTURMACI EĞİTİM SINIFLARININ                   KARŞILAŞTIRILMASI





BÖTE'DE OLUŞTURMACILIK İLE İLGİLİ VİDEO


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder