Özel Öğretim Yöntemleri: Ders, Öğretmen ve Öğrenci Çalışma Kitabı Örneklerinin İncelenmesi && Bilişim Teknolojileri Ders Ortamları && Bilişim Teknolojileri Öğretim Programları ve Karşılaşılan Sorunlar

24 Aralık 2012 Pazartesi

Ders, Öğretmen ve Öğrenci Çalışma Kitabı Örneklerinin İncelenmesi && Bilişim Teknolojileri Ders Ortamları && Bilişim Teknolojileri Öğretim Programları ve Karşılaşılan Sorunlar

Grup Konusu:
Ders, Öğretmen ve Öğrenci Çalışma Kitabı Örneklerinin İncelenmesi
Bilişim Teknolojileri Ders Ortamları
Bilişim Teknolojileri Öğretim Programları ve Karşılaşılan Sorunlar

Grup Üyeleri: Canfeza CEYLANLAR, Meryem VURAL, Süleyman ÇETİN

İÇERİK

Bilişim Teknolojileri Öğretim Programı
Bilişim Teknolojileri dersi öğretim programı,  «Standart Tabanlı Program» anlayışına uygun olarak hazırlanmıştır. Standartlara dayalı kazanımlar oluşturulurken Tomei’nin teknoloji alanı için oluşturduğu taksonomi dikkate alınmıştır.

Standartlar ve Özellikleri
Standartlar, öğrencilerin neleri anlaması ve yapabilmesi gerektiğini ana hatlarıyla belirler.
Standartlar, gelecekteki iş ve eğitim gereksinimleriyle ilgili ve gelişimsel olarak öğrenciye uygun olmalıdır.
Tüm öğrencilerin öğrenebileceğine ve yüksek beklentilere ulaşabileceğine inanılır.
Öğretim sürecinde, standartların vurguladığı bilgi ve becerilerin her bir öğrenci tarafından öğrenilmesine yardım edilir.
Öğretme-öğrenme sürecinde etkin öğrenme vurgulanır.
Öğrencilerin gerçek öğrenme başarılarına göre ilerlemesi sağlanır.


Standart Tabanlı Bir Öğretim Programı Hazırlarken İzlenmesi Gereken Aşamalar
Standartlara karar vermek
Öğrencilerin özellikle bilgi ve beceri boyutunda beklenen performanslarını belirlemek
Öğretim etkinliklerini tasarlamak
Ölçme ve değerlendirme araçlarını tasarlamak veya seçmek

Tomei’nin Taksonomisi












Program Düzeyleri
Program kapsamında düzeyler ve düzeylere uygun kazanımlar belirlenirken Fraillon ve Ainley (2011) ile Tomei (2005) tarafından önerilen her iki sınıflandırmaya da uygun olması sağlanmaya çalışılmıştır. Program için belirlenen düzeyler şu şekildedir:











Bilişim Teknolojileri ve Yazılım” Dersinin Genel Amacı ve Yeterlikler
Bu dersin sonunda öğrenciler; bilgi ve iletişim teknolojilerini etik değerlere uygun, etkili ve üretken bir biçimde kullanabilir.

Bilişim Okur-Yazarlığı
1. Bilişim Teknolojilerini Kullanarak İletişim Kurma, Bilgi Paylaşma ve Kendini İfade Etme
2. Araştırma, Bilgiyi Yapılandırma ve İşbirlikli Çalışma
3. Problem Çözme, Programlama ve Özgün Ürün Geliştirme
4. Performans Göstergeleri: Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Başarılı Kullanımı Konusunda
    Öğrencilerden Beklentiler
5. “Bilişim Teknolojileri ve Yazılım” Dersi için Öğrenme Alanları

Öğrenim Etkinlikleri ve Ölçme Değerlendirme İçin Örnekler


















Öğrenci Merkezli Değerlendirme Yaklaşımları
  • Portfolyo (Öğrenci Gelişim Dosyası, Ürün (Seçki) Dosyası, Tümel Değerlendirme)
  • Rubrik (Dereceli Puanlama Anahtarı, Puanlama Yönergesi, Ölçüt Anahtarı)
  • Akran Değerlendirme
  • Öz Değerlendirme
  • Performans Değerlendirme

DERS ORTAMLARI
Donanımsal ve Yazılımsal Yeterlilikler
  • MS Office
  • Dreamweaver, Frontpage …
  • Visual basic
  • F ya da Q klavye
  • Projeksiyon
  • Akıllı Tahta

LABORATUAR ORTAMLARI
Öğrenci başına bir bilgisayar
Sınıf yerleşim düzeni

Amerika’da öğrencilerin akademik başarısının sınıf sayısı üzerindeki etkileri belirlemek amacıyla 79 okulda 7000’in üzerinde örnekle yapılan çalışmada 13-17 kişilik 1 öğretmenin , 22-25 kişilik 1 öğretmenin bulunduğu ve 22-25 kişilik bir öğretmen ve 1 yardımcının bulunduğu 3 grup üzerinde yapılan araştırmada akademik başarının 13-17 kişilik sınıflarda daha fazla olduğu sonucuna varılmıştır.

Klasik Düzen














U Düzeni














BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLERİNİN DÜŞÜNCELERİ:

  • Bilgisayar laboratuvarında 10-11 yıllık bilgisayarlar bulunmakta ve bunların çalışacak hali kalmamış durumdalar. Windows 98’i ancak kaldırabiliyor.
  • İnternet bağlantısı çok yavaş.
  • Öğrenciler 8. basamak seviyesinde ders alabilecek bilgiye sahipler ancak bilgisayarların donanımsal yeterliliği yok.
  • “8 GB HDD ile xp kullanan bir okul varsa ne diyelim bu işe…”


Öğrenci Çalışma Kitapları


























6.Basamak Öğrenci Çalışma Kitabı





















7.Basamak Öğrenci Çalışma Kitabı





















8.Basamak Öğrenci Çalışma Kitabı




















Öğretmen Kılavuz Kitapları




















Planyap


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder